Voor al je vragen over oude beeldopnames en zoveel meer o.a. filmen met een smartphone.

Film en Montage Atelier

Je kan in LDC De Horizon elke eerste zondagvoormiddag van de maand met al je vragen over video- en filmopnames terecht in het Film en Montage Atelier van Filmclub Artevelde. Wij helpen je op weg en geven tips hoe je het best oude opnames bewaart.

Onze club bestaat al sinds 1956 en vond onderdak in De Horizon. We houden hier elke eerste zondag een Film en Montage Atelier, waarop iedereen welkom is. Die dag is het ook koopzondag, dus dan is er altijd veel volk in de stad.”

“Heel wat mensen hebben oude videobanden die ze niet meer kunnen bekijken omdat ze geen videorecorder meer hebben. Of ze willen oude opnames overzetten naar een bestand dat leesbaar is op de computer.

Je hebt thuis een camera liggen, maar weet niet hoe die te bedienen.

Of je wilt filmopnames met je smartphone opsmukken met een muziekje, tussentitels,…

Met dat soort vragen kan je in ons atelier terecht.
Wij vormen een eerste hulplijn. Wij vertellen je hoe je dat het best aanpakt of waar je bv. nog een projector vindt waarmee je dat trouwfilmpje van je ouders uit 1961 kan afspelen. Verwacht dus niet meteen dat wij hier ter plekke je oude opnames aan de praat krijgen. Geef bij je inschrijving ook door met welke vragen je zit, zo kunnen we je beter helpen”.

Film en Montage Atelier, elke 1ste zondag 10 u. – 12.30 u., gratis, inschrijven verplicht via onthaal De Horizon (09 266 88 55, of atelier@filmclubartevelde.be).